0

Four Methods to Understand the World

Posted by khomsun on 23:18
The proper understanding of the world is extremely important for all of us. All our frustrations, angers and happiness depend on our proper understanding of the world. If we know the world and its people, there is no doubt that we can live a very happy and enjoyable life. Yet understanding the world is most complex in this world. Even geniuses like Einstein admitted "I know little about nature and hardly anything about men."

Pemahaman wajar dunia adalah sangat penting untuk kita semua. Semua frustasi kita, kemarahan-kemarahan dan kebahagiaan bergantung pada pemahaman wajar kita dunia. Jika kita mengenal dunia dan nya orang-orang, tidak ada keraguan bahwa kita dapat tinggal(hidup suatu hidup sangat menyenangkan dan berbahagia. Namun mengerti dunia itu adalah paling kompleks di dalam dunia ini. Bahkan genius-genius seperti Einstein mengakui "Aku mengenal kecil tentang sifat dan dengan susah segalanya tentang orang." 

While it is so difficult to understand the world that even Einstein could not grasp it, yet it is so very simple that even an illiterate person can understand the world even without reading a single book. The mystery of this knowledge is as big as the universe yet as small as spark of soul?

Ketika sangat sulit untuk memahami dunia sehingga bahkan Einstein tidak bisa memahami nya, walaupun demikian ia adalah sangat sangat sederhana sehingga bahkan satu orang orang buta huruf dapat memahami dunia bahkan tanpa membaca suatu buku. Misteri dari pengetahuan adalah ini sebesar alam semesta namun sekecil percikan dari jiwa? 

Often people fail to understand the world because they do not follow the "right" method to understand the world. They simply follow the methods adopted by other "knowledgeable and wise" people and fail in the process because there is not one way to know the world but four methods to know the world. Every one must choose the right method of knowing the world based on their nature instead of copying other's method.

Sering kali kegagalan orang-orang untuk memahami dunia karena mereka tidak mengikuti "yang benar" metoda untuk memahami dunia. Mereka hanya mengikuti metoda-metoda yang diadopsi oleh yang lain "bijaksana dan yang banyak mengetahui" orang-orang dan kegagalan di dalam proses karena ada tidak satu arah untuk mengenal dunia tetapi empat metoda untuk mengenal dunia. Semuanya harus memilih metoda yang benar mengetahui dunia berdasar pada sifat mereka daripada mengcopy yang lain's metoda.

0 Comments

Post a Comment

Copyright © 2009 khomsun_kholili All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.